Вівторок, 17.10.2017, 19:02
Ви увійшли як Гість | Група "Гість" | RSS

Миколаївський муніципальний колегіум імені В.Д.Чайки

Форма входу
Логін:
Пароль:
Пошук
Головна » 2016 » Жовтень » 26 » Від доби медіаманіпуляцій до доби медіапросвітництва: педагоги та учні ММК взяли участь у круглому столі на Восьмому Міжнародному форумі
13:43
Від доби медіаманіпуляцій до доби медіапросвітництва: педагоги та учні ММК взяли участь у круглому столі на Восьмому Міжнародному форумі

Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти запропонував медіапедагогам колегіуму взяти участь у круглому столі, що проходив у межах  Восьмого Міжнародного форуму «Інноватика в сучасній освіті» 25-27 жовтня 2016 року в Києві.

Педагоги і випускниця колегіуму, призер Всеукраїнського
конкурсу-захисту Малої Академії Наук України Калинчук Валерія поділились з учасниками заходу своїми пропозиціями і досвідом, набутим під час проведення Всеукраїнського експерименту «Створення дієвої

моделі медіа-освіти в сучасному шкільному просторі».

Висновки та пропозиції колективу закладу представленні нижче.

Сьогоднішня епоха нагадує добу Просвітництва, але сьогодні мова йде про медіапросвітництво, як необхідну умову виживання. Якщо в добу Просвітництва мова йшла про панування розуму, то сьогодні мова йде про панування критичного мислення.

Якщо в ХVІІІ столітті культовою стала фраза Іммануіла Канта про моральний закон в мені, то сьогодні мова йде про внутрішні фільтри, які залежать від моралі і духовності кожної людини.

А гасло Просвітництва: свобода, рівність і братерство нагадують нам про існуючі сьогодні проблеми:

- цифрову нерівність;

- постійне маніпулювання нашою свідомістю;

- про зовнішню і внутрішню інформаційну агресію.

На кінець ХVІІ століття просвітників були одиниці, але вони змогли створити власну добу і змінити рух історії. Сьогодні медіаентузіастів і медіа-просвітників небагато, але саме вони мають перетворити добу медіаагресії та медіаманіпуляції на добу Медіапросвітництва.

   «Вчителем школа стоїть», – сказав Іван Франко; сьогодні вчителем держава стоїть, як показує досвід.        Необхідно ввести в програму ВУЗів предмет медіа-освіта, медіа-педагогіка і медіа-психологія на рівні вивчення педагогіки і психології.

Безумовно, кожен вчитель має бути МІГом (медіаінформаційно грамотним), але колектив не підтримує ідею, що не потрібні спеціальні медіа-педагоги, вони сьогодні необхідні як повітря і дітям, і батькам, і вчителям, і адміністрації, і Державі.

Скільки життів забрала війна, скільки коштів, а почалось все з інформаційної агресіїї, народ підготували ЗМІ, і більшість вчителів і викладачів підтримали, а то і розпалювали сепаратистські настрої.
Л. Найдьонова, керівник Всеукраїнського експерименту,  розповіла у статті про директора Лисичанської школи, яка сказала, що головним предметом, після звільнення міста, у закладі стала медіаосвіта, де вчать протидіяти інформаційній агресіі. І дійсно, медіаосвіта сьогодні – запорука безпеки держави.

Плеканню медіаінформаційно грамотного вчителя у колегіумі приділяється велика увага, розроблено цілу систему заходів. Розглянемо існуючу зараз систему науково-методичної роботи з цього питання:

2015-16 н. рік працювала «Школа розвитку МІГ людини» (система діагностично-корекційної роботи: мотивація, критичне мислення, тренінги щодо аналізу і синтезу інформації). Тобто підготовка вчителя до змін. Кожен вів щоденник власного інноваційного розвитку, де здійснював саморефлексію і самоаналіз.

2016-2017 н. рік –  «Школа розвитку МІГ фахівця». Цілий серпень ми працювали над хмарними технологіями, вчителі розробляли власні сайти, робили все можливе, щоб подолати цифрову нерівність вже не тільки у свідомості, а й на практиці.

Сьогодні є мрія запрошувати щомісяця медіа-фахівців для проведення тренінгів. Є пропозиція створити загальнодержавну мапу, де будуть представлені медіа-фахівці, висвітлено їх  досвід та вказані  координати (на кшталт культурної мапи Миколаєва).

Сьогодні для вчителя учень є медіапартнером. Але вчителю необхідно направити медіакомпетентності, якими він володіє на самотворення, а не на самознищення. Саме для цього у закладі:

  • читається курс медіа-освіта з залученням представників громадського медіаосвітнього руху;
  • працює центр «Україна духовна»;
  • створення альтернативних просторів (шахи, теніс, шкільні музеї);
  • проведення інформаційних хвилинок, на яких діти вчаться працювати з інформацією;
  • медіарейди,
  • інтеграція медіакультури у шкільні предмети, МАН.

Випускниця Калинчук Валерія, студентка філологічного факультету ЧДУ ім. П. Могили, надала дієві поради щодо протистояння маніпулюванню свідомістю громадян сучасними маркетологами. Вона розповіла навіщо у супермаркетах плутають цінники і створюють об’ємні біл-борти.

Від всього серця хочеться сподіватися, що доба медіаагресії і медіаманіпуляцій з допомогою небайдужих критично мислячих громадян стане добою Медіапросвітництва.

 

Прес-центр колегіуму 

 

 

 

Переглядів: 102 | Додав: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-чат
Календар
«  Жовтень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Наше опитування
Як вам сайт школи?
1. Добре
2. Непогано
3. Погано
4. Жахливо
5. Відмінно
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Ларін Владислав 2017 рік