Четвер, 20.06.2019, 09:32
Ви увійшли як Гість | Група "Гість" | RSS

Миколаївський муніципальний колегіум імені В.Д.Чайки

Форма входу
Логін:
Пароль:
Категорії розділу
Пошук

Каталог статей

Головна » Статті » Інформація для батьків » Статті

Права дитини

        

    Давним-давно, ще у стародавні часи у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо у неї не було сильного покровителя, щоб бажав би допомогти їй у вирішенні спорів. Тривалий час діяв неписаний закон « Хто сильніший, той правий». А коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава стала на захист сильного і слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

Пройшло чимало століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Як свідчить історія правителі і уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислювався над долею простих людей.

Отже людству потрібно було щось прийняти, знайти такого захисника, який би міг примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація 00Н.

1945 року, після закінчення Другої світової війни — найжахливішої і найжорстокішої війни за всю історію людства — народи багатьох країн вирішили, що задля збереження миру їм слід об'єднатися. Для того, щоб будь-які конфлікти та суперечки між країнами в подальшому вирішувались не воєнним шляхом, а мирним, за столом переговорів. Саме з цією метою 1945 року була створена Організація Об'єднаних Націй (ООН). До речі, одним із її засновників була Україна.

А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини — документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії й багато іншого.

Загальна декларація прав людини — важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом — і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

Саме тому 1989 року ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція — Це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов'язання дотримуватись прав кожної дитини. І наша держава, наша Україна також підписалася під цим документом, а значить — пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких

Конвенцію про права дитини було ратифіковано Постановою Верховної ради України від 27.02 1991 року. Підписала Україна цю Конвенцію 21 .02 1990року, а набула вона чинності 27 вересня 1991 року. Держави-учасниці, які підписали цей документ зобов’язалися забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права і обов’язки її батьків.

Держави-учасниці визнають, що кожна дитина має право на життя, максимально можливу міру виживання і здоровий розвиток. Кожна дитина має право вільно висловлювати свої думки, має право на свободу асоціацій і свободу мирних зборів. Жодна дитина не може бути об’єктом незаконного втручання в здійснення її права на особисте сімейне життя, недоторканість житла, таємницю кореспонденції, або незаконного посягання на її честь і гідність.

Дитина має право на доступ інформації, яка сприяє соціальному, духовному і моральному благополуччю, а також здоровому фізичному та психічному розвитку дитини.

Держави-учасниці визнають право дитини на користування досконалими послугами системи охорони здоров’я, на користування благами соціального забезпечення, право на рівень життя, необхідного для фізичного, розумового, духовного, морального, соціального розвитку дитини.

Кожна дитина має право на освіту, на відпочинок і дозвілля, на захист від економічної експлуатації.

У Конвенції про права дитини відмічено, що дитиною є кожна людська істота до досягнення 18 річного віку. І як бачимо, кожна дитина має дуже багато прав, зокрема: право на життя, на ім’я, на набуття громадянства, на свободу думки, совісті, релігії, на недоторканність житла, на таємницю листування, на повноцінне і достойне життя, на освіту, відпочинок, дозвілля, на захист від економічної експлуатації, на захист від незаконного вживання наркотиків. Держави-учасниці поважають і забезпечують всі права, передбачені цією Конвенцією і вживають всіх необхідних заходів, щоб захистити дитину від усіх форм дискримінації.

У Конвенції відмічається, що жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена, не повинна бути примусово залучена до праці. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства. Всі діти є рівними у правах і мають право вільно висловлювати свої власні думки.

Перед вами життя, в якому ще багато зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги. Відстоюйте завжди свої права, свою свободу. Але відстоюючи свою свободу, не утискайте свободу інших.

Ситуація 1. Хто сьогодні не знає казку про Попелюшку, дівчинку, яку мачуха заставляла багато працювати і не дозволяла гратись, відпочивати. З ранку до вечора працює дівчинка, а брати участь у іграх і розвагах сестер їй заборонено. Яке право порушено стосовно Попелюшки? (Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, відповідно віку дитини.)

Ситуація 2. Одним з найкращих творів Марка Твена є повість «Пригоди Тома Сойєра». У цьому творі тітонька Поллі забороняє Томові дружити і проводити час з Гекльберрі Фінном. Яке право Тома вона порушує? ( Вона порушила право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань).

Ситуація 3. Мауглі жив серед тваринного середовища. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною? ( Так, бо Конвенція про права дитини визначає, що дитиною вважається людська істота, що не досягла вісімнадцяти років).

Ситуація 4. Мауглі знайшли люди, він не вмів говорити, а видавав звірячі звуки. Чи мають право люди посадити за це хлопчика у клітку і поводитись з ним, як з твариною? ( Ні, згідно Конвенції, йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Конвенція забороняє жорстоке поводження з дитиною, яке принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров’ю).

Ситуація 5. Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, які надходять хлопчику зі школи чарівників Хорвадсу. Яке право Гаррі порушено? ( Право на приватне життя, недоторканість житла, таємницю кореспонденції).

Категорія: Статті | Додав: admin (17.04.2014)
Переглядів: 1848
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Міні-чат
Наше опитування
Як вам сайт школи?
1. Добре
2. Непогано
3. Відмінно
4. Погано
5. Жахливо
Всього відповідей: 3
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Ларін Владислав 2019 рік